maandag 31 januari 2011

Yes I Can!

Over het algemeen ben ik redelijk pessimistisch ingesteld.
Deze periode waarin ik heb besloten mijn baan op te zeggen en dan wel te zien wat er gaat gebeuren brengt gek genoeg een heel andere kant in mij naar boven.

Ik geloof namelijk ineens dat het allemaal wel goed komt met mij. Ik weet niet wat het is, een soort innerlijk weten of misschien wel geheel misplaatst vertrouwen, het maakt me ook niet uit.
Ik ga gewoon even een tijdje niks doen en daarna krijg ik dan vast inspiratie voor mijn volgende stap. En dan ga ik daar gewoon ontzettend succesvol in worden, of toch in ieder geval zo veel mogelijk lol te hebben tijdens het proberen.

Ik merk wel dat ik nu eigenlijk het liefst mensen spreek die dat ook zo zien.
Godzijdank geldt dat voor J., die spreek ik tenslotte zo’n beetje elke dag. Hij is sowieso van de Alles Komt Goed-beweging en de nog veel betere substroming: Trouwens Alles Is Al Goed.

Verder zijn de meeste vrienden en collega’s zeer positief en supportive (inzendingen voor een mooi Nederlands woord dat de lading dekt welkom (ondersteunend, dat klinkt toch niet)).

In dit verband, en ik durf het bijna niet te typen, is het eigenlijk ook wel oké dat mijn ouders er niet meer zijn.
Natuurlijk mis ik ze en ik zou ze verder zo terug willen, maarr.. ik hoef nu tenminste niet het “zou je dat nou wel doen?”-gesprek te voeren.
Zij hadden het doodeng gevonden, dat ik de zekerheid van een vaste baan 'zomaar' zou verlaten om een onzekere toekomst als zelfstandige in een nieuw vakgebied tegemoet te gaan.
Dat ik al een tijdje volwassen ben, redelijk mijn zaakjes op orde heb en heus wel iets kan, had daar niet zo heel veel in uitgemaakt. Je blijft toch altijd hun kind hè.

Maar, zij zijn er niet meer. En nu weiger ik dan ook nog zo'n gesprek te voeren, ondanks goed bedoelde pogingen van schoonouders, tantes en ander gespuis overigens.

Ik gá het namelijk doen, en ik weet nog niet precies hoe-en-wat, maar ik heb er genoeg over nagedacht.
En nu wil ik alleen nog maar enthousiasme en vertrouwen graag!
Juichende mensen, spandoeken langs de weg, dat soort dingen.

Yes I Can!

Geen opmerkingen: