vrijdag 4 februari 2011

KvK

Zo, ik heb me van de week maar eens ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, moet tenslotte ook eens gebeuren.

Dat gaat me toch een partijtje eenvoudig. Dat hadden mensen me op zich wel verteld, appeltje eitje, fluitje van een cent, dat werk, maar dat het zó eenvoudig was had ik niet verwacht.
Binnen een half uurtje stond ik weer buiten, € 50 armer maar met bewijs van inschrijving van mijn twee (je moet het een beetje breed zien, die toekomst van mij) handelsnamen!

Toen ik werd geacht mijn hoeveelheid toekomstige klanten, omzet én winst ($$$!) over de komende 12 maanden in te schatten werd het nog even lastig.
Ik maakte ter plekke op de Metro wat sommetjes volgens redeneringen als: "Oké stel, ik heb 3 klanten per week, en die betalen me elk gemiddeld een x bedrag en dat gebeurt dan 50 weken per jaar.. Of nee, daar moeten dan vakantieperiodes af, laten we zeggen 42 weken per jaar, dan kom ik dus op..."  

Toen ik weer opkeek van het formulier dacht ik even iets in de blik van de KvK medewerker te zien dat mij zei: Hoezo heb je hier nog niet eerder over nagedacht dan?

Dus heb ik maar uitgelegd dat het echte plan, de doelgroep en de verzekeringen enzovoorts nog gingen komen, maar dat ik me maar vast even inschreef.
Zijn volgende blik leek me dan weer duidelijk te moeten maken dat de meeste mensen dat normaal gesproken en beetje andersom aanpakken.

Het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat ik de blikken van de KvK medewerker nog niet zo goed kan inschatten. Ik ben dan ook nog maar net ondernemer hè!

Maar goed, de vervolgstap is er.

Geen opmerkingen: