woensdag 29 juni 2011

Het helpen van J.

J. is verklaard tot High Potential op het werk (ja duh, komen ze nu pas mee) en moest dus even een soort Persoonlijk Ontwikkel Plan* maken, en binnen twee dagen graag.

Nou ben ik toevallig heel goed in het zien en benoemen van kwaliteiten in mensen. En in tegenstelling tot wat ik in deze blogs laat zien, kan ik dat ook erg kort en bondig. We gingen er dus even gezellig samen voor zitten.

J. vond het wel verdacht dat ik wilde typen, maar was erg blij dat ik zo goed kon abstraheren en formuleren.
(J: ‘in die functie heb ik geleerd dat als mensen moeilijk doen op het werk er misschien iets met die persoon aan de hand is waarvan ik niet wist. En dan ging ik met die persoon praten..’ Ik: ‘Oh, je bedoelt je hebt geleerd om te gaan met weerstand en je inlevingsvermogen verder ontwikkeld?’ enzovoorts)

Minder blij was hij op het moment dat ik zijn input volledig negeerde en gewoon opschreef wat ik zelf over hem vond.
(hij heeft wat ik toen opschreef er anders wel mooi in laten staan, dus dat zegt ook weer genoeg)



* Vind ik eigenlijk onzin, want ontwikkeling gebeurt while your busy making other plans, zeg maar. En een POP is een typisch voorbeeld van een other plan.
Al kan het natuurlijk ook niet echt kwaad om er eens bewust bij stil te staan allemaal..
Weer een geval van aan de ene kant maar ook die andere kant dus.

Geen opmerkingen: