maandag 14 maart 2011

Palm Springs en nog één boom, rots en dier dan

Eergisteren zijn we aan het einde van de dag in het donker in Palm Springs aangekomen zonder vooraf geregelde slaapplek.
Dat is deze vakantie al veel vaker gebeurd, en is op zich ook best te doen. Het is wel een beetje a-relaxt soms, dan is het 8 uur ’s avonds en moet je nog iets zoeken, tarieven gaan vragen bij de verschillende balies en ter plekke overleggen en beslissen. Wat niet altijd makkelijk is als je moe bent en het gewoon geregeld wil hebben. En ook nog met z'n tweeën bent, dus tenminste twee meningen hebt. En in het ergste geval wel een stuk of zes.
Geheel aan mij te wijten zoals julle waarschijnlijk wel al vermoedden, als ik moe ben hou ik er vaak aantal verschillende meningen op na, die elkaar constant afwisselen met niet te voorspellen doorlooptijden. (Nee, ik kom niet bepaald in aanmerking voor de Beste Reisgenoot 2011 Award, I am the first to admit)
 
Specifiek hier in Palm Springs was het nog iets lastiger. Het is een beetje een resort-golf-LA-get-away-plek, dus we wisten wel dat we wat meer dan gemiddeld gingen betalen. De Betty Ford Clinic zit er niet voor niets tenslotte.

Maar toen bleek ook nog dit weekend het Indian Wells tennis-toernooi plaats te vinden, plus een of andere ‘convention’. Dat dreef de prijs nog eens extra op, dus voor best veel geld in een vrij standaard motel gezeten. Met verwarmd zwembad, dat dan weer wel, het blijft Palm Springs natuurlijk.

De dag erna heb ik J. en mij toch ook maar getrakteerd op een massage in de ‘Spa’ van een veel sjieker hotel verderop. Na al het wandelen in de natuurparken was dit een zeer aangename verassing voor onze spieren.
Aansluitend aan die massage zijn we nog even naar de ‘pool area’ van dat hotel gesneakt, en dat zag er ongeveer zo uit:

Not to shabby right? We hebben de wildernis duidelijk definitief achter ons gelaten en bevinden ons weer in een geciviliseerde omgeving. Met nog wat bergen voor het leuke achtergrond effect.

Maar om het af te leren, toch nog een laatste boom, een laatste rots en een allerlaatst dier (Pré Palm Springs off course):




Eigenlijk heb ik er nu nog veel meer dieren, want we zijn vandaag in de San Diego Zoo geweest, maar dat lijkt me een soort van vals spelen.

Geen opmerkingen: