woensdag 13 april 2011

Lekker dan

Na vier weken lunchen en hangen op terrasjes, bijkletsen en foto’s van Amerika laten zien, ben ik wel zo’n beetje klaar om eens ergens mee aan de slag te gaan.

Een mogelijke tekst voor een mogelijke website bedenken bijvoorbeeld, administratieve dingen gaan uitzoeken, eens me wat meer gaan verdiepen in de Kamer van Koophandel map, dat soort dingen.
Lekker in pyjama, thuis achter de computer. Want dat is toch het grote voordeel van tijdelijke werkeloos zijn, of zelfstandig thuis werken. (Ik ben er nog niet helemaal uit of je ik nu al van het ene in het andere over aan het stappen ben.)

Maar dat je thuis een beetje rond-rommelt dus. Een wasje draait, een stukje typt of wat over het internet struint, een broodje eet, een telefoontje pleegt, een stukje foute MTV-real-life serie kijkt. (Plain Jane, nieuwe favoriet!).
Allemaal in de rust en kalmte van je eigen huisje.


Mooi niet dus.

De woningbouwvereniging is vorige week, na ruim een jaar leegstand, maar eens begonnen met het verbouwen van de woning boven ons. Naast een hoop gebonk en gestamp op de trap wordt er niet alleen gesloopt, geboord en getimmerd maar vooral ook lekker naar elkaar geschreeuwd en meegezongen met de muziek.

Ik heb al wat praatjes met de werklui gemaakt en ze zijn op zich best ok. Toen ik vroeg wat die vieze drab op mijn net schoongemaakte balkon inclusief nieuw geplaatste bloemetjes was bijvoorbeeld, beloofde de timmerman meteen zijn koffiefilters niet meer op het balkon boven mij te legen en weg te spoelen. Hartstikke fideel van hem.
Ook gaf hij aan dat hij vanwege het afwezig zijn van een toilet in de woning, zijn plasjes netjes op het dak doet (dat spoelt toch wel weg joh) en zijn 'grote boodschappen' voor thuis bewaart. (Heeft ‘ie letterlijk gezegd. Echt waar. En ik vroeg er dus niet naar. Echt heus niet.)

Mijn badkamerventilator komen ze zeker nog eens maken, hoe er wederom allerlei stukken steen in de schacht terecht zijn gekomen is niet bekend.
En de lekkage vlekken op het plafond worden natuurlijk t.z.t. pico bello overgeschilderd.
Best redelijk niet?

Het laatste nieuws is dat mijn douchewand open moet omdat ze de oude loden afvoerleidingen weg moeten halen die er nog blijken te zitten. Klusje van niks.

Morgenochtend komt de meneer van de woningbouw om het ‘allemaal eventjes door te nemen’.

Ik ben er niet gerust op.

Geen opmerkingen: