donderdag 28 april 2011

50%

Dan ben je net zo blij dat de Pasen voorbij is en je veilig op bezoek kan bij mensen zonder bakken paaseitjes voorgeschoteld te krijgen, gaan ze verdorie met 50% korting weg bij de Albert Heijn.

Ik probeerde vanmiddag weer eens gezond eten in te slaan, ook vanwege het al zo goed bezig zijn met hardlopen, je moet het ijzer smeden als het heet is tenslotte.

Wanneer je in een supermarkt gezond eten wil kopen, dan kun je het beste alleen de buitenste paden nemen, een heel goede tip die ik iemand eens op tv zag geven.
Die mevrouw had vanwege de crisis geen baan meer en deed het dus vooral vanuit bezuinigingsoverwegingen, maar het principe is voor gezond eten ongeveer hetzelfde.
‘Begin bij de groenten en fruit en loop van daaruit alleen langs de buitenpaden. Daar zit alles wat je echt nodig hebt, met de koelcellen voor kaas en vleeswaren, de zuivel, het brood en tenslotte de vriescellen voor de eventuele diepvriesgroenten.’, legde ze uit. ‘In de middenpaden zitten alleen maar producten die je eigenlijk niet nodig hebt, zoals chips, frisdrank en snoep, en die ga je dus gewoon niet in.’

Ik vond dat wel een briljant principe, en probeer me dus ook niet teveel in die middenpaden te begeven. Dat is vaak niet zo moeilijk omdat ook de Knorr-wereldgerechten en andere fabrieksgeproduceerde producten die ik al jaren mijd daar liggen. Maar vaak genoeg maak je natuurlijk wel een uitzondering, voor een flesje wijn ofzo. Dat doe je dan wel wat bewust, en dat werkt best goed vind ik.

Maar die paaseitjes dus, die lagen gewoon vlakbij de groenten naar mij te lonken. Bio/fair trade chocola in ogenschijnlijk onschuldige stuks-verpakking, mét 50% korting.

Niet alleen appelerend aan mijn chocolade-liefde (spreekt voor zich), maar ook aan mijn geweten (Bio en Fair trade, dat is toch heel goed), mijn hoop die natuurlijk toch vals zal blijken (dan kan ik er maar een paar eten en de rest bewaren voor J,) én tenslotte aan mijn koopjes-tic (50% dat is wel heel goedkoop toch?).

Einde van het verhaal is natuurlijk dat ik ze heb gekocht en nu 10 forse eitjes en 500 Kcal later, hartstikke misselijk ben. Damn it!

Gelukkig leest J. dit blog niet, want we hadden nou juist onlangs afgesproken dat ik zou ophouden met chocola voor hem te kopen om het dan vervolgens zelf binnen no-time allemaal op te eten.

Mijn schoonzusjes lezen dit blog dan weer wel trouw, maar die zullen toch heus niets verklappen, hm?

Geen opmerkingen: